En god macka

Det var på den tiden när jag var verksam i yrkeslivet vilket på grund av de arbetsuppgifter som var aktuella krävde ett visst mått av resande.
Ofta var det så att man samverkade med någon utvald kompanjon som kompletterade på lämpligt sätt.

Speciellt minns jag ett jobb som innebar bl. a. en resa till Sundsvall. Min medarbetare var en fena på att få milen att försvinna i tiden. Men dock fanns tid för annat.
Vid lämpligt tillfälle stannade vi till vid en rastplats och min kamrat bjöd mig på en läcker macka belagd med stekt ägg.

Själv hade jag inte insett behovet av att proviantera.
Hur som helst så har denna generösa gest präglat mig så till den grad att jag aldrig kommer att glömma detsamma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0