En välsignad afton

Så bar dä té att en råka å hamna på Sikhalls camping.

Upprinnelsen var en inbjudan från Eva Lindberg, mamma till vår högt avhållne, tillika barnbarn Kevin Jansson som även fungerade som privatchaffis i sammanhanget.

Efter diverse dryftande om än det ena, än det andra blev Gunilla, min älskade hustru och den som ger mig mat m.m. bekant med Lord Sinclair af Rose. Själv gjorde jag mitt bästa att tulla på Rogers pilsnerförråd.

När det var dags för hemfärd kände sig mister Honda, den annars så beredvillige japanen inte beredd för avfärd utan började tjuta. Efter övertalning hamnade vi i alla fall sent omsider på högkvarteret vid Flanaden.
Men visst var det himla mysigt på campingen så en får tacke så môcke för gästfriheten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0