När farfar var ung,

Sitter och lurar lite smått på vad skillnaden var när det bl. a. gäller alla "måsten" när jag var ung vs dagens ungdom.

TV, mobiltelefoner, datorer var ju inte ens påtänkta men visst fanns det väl prylar eller annat som man måste ha även på " min tid. "

Så här kommer en uppräkning:
1. Leopardmönstrade badbrallor. ( Man skulle ju vara Tarzan ).
2. Frisyr stylad med brylcreme, gärna look a like Elvis eller James Dean.
3. Moppe när man fyllt 15 bast.
4. Kostym och klocka när man blev konfirmerad.
5. Någon som köpte ut om man ville festa.

Frigörelsen från föräldrainflytandet så klart, man trodde ju i sin enfald att dom var hopplöst mossiga.

Undrar om mina ättelägg känner igen en del, möjligen med undantag av badbrallorna.







Kommentarer
Postat av: gammel farfar

höre du du gubb snut! DU tog MITT namn jävla gubbfan!!!

2012-01-07 @ 20:29:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0