Räven.

När minnet fortfarande funkar vad det gäller mina unga år i Slommerud så kan man väl passa på att återge en som jag i alla fall tycker vara en speciell händelse.

När jag red på räven!

Kanske var jag runt 10 år gammal. Det var full aktivitet på lagårdsbacken. Hönorna pickade frön, katterna väntade på att få sin beskärda del av mjölkningen.
Farfar var ute med hästen men väntades snart tillbaka.
Min farbror John hade av nöden placerat sig över gödselstan.
Det var nämligen så att ville man utföra sina behov fanns dasset placerat strategiskt över detsamma.

Allt verkade frid och fröjd tills det blev ett hejdundrande liv på hönorna.
Ur snåren kommer det en räv som tydligen var svulten och ville få sig en liten godbit.

Det bar sig inte bättre än att han råkade springa mellan mina ben varvid jag blev sittande på räven och  följde med flera meter.

På grund av kalabaliken kommer John utrusande från dasset med böxera på trekvart.

På gården fanns också en tax som omedelbart gav sig av efter räven.
Farfar var på väg hem med hästen och blev varse den vilda jakten.

Men rävar är listiga, och så vitt jag vet hann han ändå undan.



Kommentarer
Postat av: Helen

Hade varit roligt o se :)

2010-09-07 @ 07:52:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0