Inte en siffra rätt!

Besökte Kvantum i Vänersborg och satte mig i " vänthörnan " medan min äskade hustru Gunilla gick in i butiken för att handla.
Vid ingången stod en brödförsäljare och ropade ut limpa eller fullkorn för endast 15:90. Påpekade samtidigt att utbudet annars kostar 22 spänn.

Om jag t. ex köper en limpa för aviserat pris, vad får jag betala i kassan?
Samtidigt tror jag inte att limpan någonsin har haft ett utsatt försäljningspris på 22 kronor.

Kan någon med ett matematiskt sinne förklara för mig hur man ska planera inköp för att limpan ska kosta 15:90? 

Kommentarer
Postat av: Linda

oftast så brukar de sänka priset på brödet med 1-2 kroner...inte en krona mer! försäljare är försäljare, lever för att ljuga :)



hoppas ni mår bra, vi tänker på er!

kramar från vår lilla familj som snart kanske blir fler :)

2011-06-01 @ 20:40:38
URL: http://melly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0