En annan tid ...

Sitter vid köksfönstret och tittar ut och iakttar vad som händer
En herre på cykel swishar förbi  och andra gående verkar vara på väg någonstans.
En bil som visar sig vara Taxi/färdtjänst backar in på gården.
Vanligtvis brukar man också se lekande barn, men icke så idag.
Kanske ett tidigare, men övergående regn skrämt bort de små?
Vad vet jag.
Så kommer det en dam med en påse i handen, ( det är oftast dom ), på väg till sopnedkastet.

Min hulda hustru sitter och kollar på sin platt-TV, något favoritprogram kanske.

Annat var det förr. Apparaterna var långt ifrån platta, kunde inte visa färg men ansågs då näst intill vara världens åttonde underverk.
Lagom till Fotbolls-VM 1958 hade i alla fall det nya mediet börjat att etablera sig.
Standard var då svartvita 17 och 21 tum.

En av de första, åtminstone i min dåvarande hemstad Åmål, som skaffade TV var en morbror till mig.
Aldrig hade väl så mycket folk " vägarna förbi " för att hälsa på  som då.

Men nu sitter vi här, min hustru och jag, vid varsin platt-TV, med färg och allt som hör till men ingen som hälsar på.
Förutom vårt barnbarn Kevin som ofta har vägarna förbi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0