Att ha eller inte ha!

Funderar ibland över varför man samlar på sig så mycket grejer som ändå inte behövs.
Samtidigt undrar man vart andra prylar och ting blev av, sådant som kittlar den nostalgiska sidan.
Saker som väcker vissa minnen till liv.
Men trots allt, det mesta skulle man inte sakna om det försvann.

När det gäller att samla på sig måste ändå erkännas att det bor en liten hamster i mig.
Eller bodde.
Ett speciellt nöje jag hade var att gå på auktion och köpa fyndlådor.
Min älskade, hulda hustru, Gunilla, var närmast förtvivlad men lät mig ändå hållas inom vissa gränser.
Kanske för husfridens skull.
Men att dra gränser är inte alltid det lättaste.

Jag minns särskilt ett tillfälle då jag på en auktion i Trollhättan hade ropat in en massa böcker för en spottstyver.
För att få plats med allt fick jag fälla ner både baksäte och framsäte och fick med minsta möjliga marginal själv plats att på ett trafiksäkert sätt framföra fordonet, för övrigt en SAAB.

Vid tillfället hyrde vi en stuga i Sivikan dit böckerna kördes och lastades ur.
Gunilla satt hemma tryggt ovetande.
När vi tillsammans anlände och hon fick se eländet så exploderade det.
Så man hade inget val. Kör skiten till tippen.

Men några alster visade sig ändå vara guldkorn som gav en god vinst.
Hur vinsten användes minns jag inte men det är inte otroligt att det bekostade fler fyndlådor.

Kommentarer
Postat av: Linda

hihi jag är likadan! fast jag har själv lärt mig att sätta gränser =) bland det bästa som finns är att köpa in en sliten möbler, slipa o måla om den och se vilken vacker pärla man fick för en så liten peng =) det är inte fel att fynda så länge man kan leva och bo i sitt hem utan att grejerna utgör ett hinder =)

2010-10-25 @ 16:08:16
URL: http://melly.blogg.se/
Postat av: Arne

Välkommen hit och töm vårt förråd bara ni låter Gunillas julprylar vara.

2010-10-25 @ 16:21:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0